2011. november 2., szerda

Tojásleves

Én nagyon szeretem, mert egyszerű, és meglepően finom tud lenni, ha erre is, mint mindenre odafigyelünk! Laktat, forró, tápláló, és jó a gyomorra, másnaposságra.

Kell hozzá jó tojás, liszt, fűszerpaprika, só, víz, kömény (őrölt vagy egész), ecet, sertészsír és olaj
Tűz maximumon rá a fazék, bele a zsír és kevés olaj, aztán liszt, kevergeted egyfolytában, sózod és köményezed, amíg zsemleszínű nem lesz...ez enyhén barnát jelent, aztán lehúzod a tűzről és lejjebb veszed 2 fokkal, vársz míg megnyugszik kicsit, és mehet bele a fűszerpaprika érzésed szerint, kutyulod, összekevered és visszateszed a tűzre, de ekkor már a kezed ügyébe van a felforralt víz, amit ráöntesz folyamatos kavarás mellett, visszaállítod a tüzet a max.-ra. Forralod tovább kóstolod, sózod még, ha kell, aztán belecsurgatod a felvert egész tojásokat (mennyisége: min. 1 db /fő) és kevergeted, forralod 4-10 percig. Aztán a tüzed lekapcsolod, hagyod a levest békében pihenni vagy 20 percig.
Aki úgy szereti önthet bele ízlése szerinti mennyiségben ecetet, én anélkül szeretem, de ettem már ecettel is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése